Home » , , , , , , , , , , , , , , , , , » Keputusan Undian Pusingan 16 Terakhir Kalah Mati UEFA Champions League 2015/16

Keputusan Undian Pusingan 16 Terakhir Kalah Mati UEFA Champions League 2015/16

Penulis: Que | Kategori: , , , , , , , , , , , , , , , , ,

HANYA UNITED TERSINGKIR



Manchester United menjadi satu-satunya kelab England yang gagal melepasi peringkat kumpulan untuk layak ke pusingan kalah mati Liga Juara-Juara Eropah musim ini. Ketiadaan penyerang prolifik nyata menyukarkan mereka mencari gol di peringkat Eropah. Secara amnya, pasukan yang ingin mara ke pusingan 16 terakhir perlu memiliki 10 mata dan United hanya mampu mengutip 8 mata dari 6 perlawanan.



Arsenal bangkit pada saat akhir ketika mereka memerlukan kemenangan lebih dari 3 gol dan misi itu menjadi kenyataan ketika beraksi di tempat lawan menentang Olympiacos. Manchester City pula menjadi pasukan pertama dari England yang mengesahkan tempat ke pusingan kalah mati. Mereka berjaya menjadi juara kumpulan mengetepikan cabaran kuat dari Juventus, juara Serie A.



Chelsea walaupun mempamerkan prestasi tidak konsisten dalam EPL, berjaya layak dengan menjadi juara kumpulan. Ini bermakna mereka bersama Barcelona, Real Madrid dan Bayern Munich bakal mengelak dari bertemu juara kumpulan lain.


Pusingan kalah mati 16 terakhir dijadualkan pada 17/18 dan 24/25 Februari 2016 untuk perlawanan pertama dan timbal balik pada 9/10 dan 16/17 Mac 2016.



Keputusan Undian Pusingan Kalah Mati UEFA Chanpions League 2015/16




Tumpuan undian kali ini pada undian juara bertahan Barcelona menentang Arsenal. Selain itu Chelsea juga akan mengulangi pertemuan dengan gergasi Perancis, PSG.

Like jika entri ini memberi informasi kepada anda dan share dengan rakan-rakan ;) Tq

1 Response to " Keputusan Undian Pusingan 16 Terakhir Kalah Mati UEFA Champions League 2015/16 "

  1. Asraff Ruslan Says:

    beberapa perlawanan yang hebat di antara pasukan eropah....

    Best Blogger Tips [Reply to comment] Best Blogger Templates

Leave a Reply

Terima kasih atas komen anda :)

Teknik mudah dapat RM250 sebulan - KLIK


Selamat Mencuba..

Recommended Post Slide Out For Blogger

KafeQue Ads close
Sampul Raya 2024
Promosi Aidilfitri

Klik sini

Dapatkan sekarang

Tutup
http://kafeque.blogspot.com/

Blogger Widgets