Home » , » Kerja Itu Satu Amanah | Keberkatan Rezeki Paling Utama

Kerja Itu Satu Amanah | Keberkatan Rezeki Paling Utama

Penulis: Que Haidar | Kategori: ,

"Ada orang datang ke pejabat dengan perasaan penuh gembira & ceria , ada yang datang dengan perasaan 'biasa' dan ada yang datang dengan perasaan serba tak kena .


Ingat lah, sesiapa yang datang hanya dengan perasaan 'biasa' saja, hasilnya adalah 'biasa' saja, sesiapa yang datang dengan ceria, hasilnya akan jadi lebih daripada biasa ataupun luar biasa.



Bekerjalah dengan ceria agar menghasilkan produktiviti yang luar biasa yang akan menggembirakan orang di sekeliling kita. Semoga hasil itu akan mendapat keberkatan INSYALLAH.."



tabiat di tempat kerja,kerja yang berkat,keberkatan bekerja yang amanah,kerja yang diamanahkan,motivasi di tempat kerja,penjawat awam bekerja,perbuatan dilarang di tempat kerja,rezeki yang halal dari kerja yang berkat,tanggungjawab terhadap kerja,amanah dan tanggungjawab,motivasi dr fadzilah kamsah tentang kerja



Ada antara kita datang ke pejabat hanya memenuhi tanggungjawab 'DATANG BEKERJA' tapi hampa, hasilnya macam kita 'TAK DATANG' kerja.


Ada kala kita rasa kita BUSY giler, rupanya kita hanya 'KELAM KABUT'.


Adakala kita rasa kita PRIHATIN tapi rupanya kita BUSY BODY.


Adakala kita rasa kita OPENMINDED and OUTSPOKEN tapi rupanya kita KURANG PENG'AJAR'AN.


tabiat di tempat kerja,kerja yang berkat,keberkatan bekerja yang amanah,kerja yang diamanahkan,motivasi di tempat kerja,penjawat awam bekerja,perbuatan dilarang di tempat kerja,rezeki yang halal dari kerja yang berkat,tanggungjawab terhadap kerja,amanah dan tanggungjawab,motivasi dr fadzilah kamsah tentang kerja
Kredit : Google


Adakala kita rasa kita berpemikiran KRITIS rupanya kita hanya lebih kepada KRITIK yang mencipta KRISIS.


Adakala kita rasa kita ingin menjadi LEBIH MESRA tapi rupanya kita dilihat lebih MENGADA-NGADA .


Adakala kita suka bertanya 'KENAPA DIA NI MCM TAKDE KEJE ?', adalah lebih baik jika kita tanya 'APA LAGI KEJE YANG AKU BOLEH BUAT ?'.




tabiat di tempat kerja,kerja yang berkat,keberkatan bekerja yang amanah,kerja yang diamanahkan,motivasi di tempat kerja,penjawat awam bekerja,perbuatan dilarang di tempat kerja,rezeki yang halal dari kerja yang berkat,tanggungjawab terhadap kerja,amanah dan tanggungjawab,motivasi dr fadzilah kamsah tentang kerja
"Fikirkan apa sumbangan yang kita boleh beri pada organisasi bukan apa yang organisasi boleh beri pada kita"



Adakala kita rasa kita ni pekerja yang SEMPURNA,BAIK DAN BERDEDIKASI tapi cuba tengok dalam-dalam, selagi hati kita berdengki, jatuhkan reputasi sesama rakan sekerja (report kat bos kawan kita tak bagus dari kita) dan tak amanah (mencuri dan tak siapkan kerja), kita sebenarnya patut terima hakikat betapa kita lebih teruk dari dari anggapan kita itu sendiri.



Pejam mata dan renung lah diri, kalau kita perlu melakukan ANJAKAN PARADIGMA , maka lakukanlah segera. Tapi manusia tetap manusia. Sukar untuk berubah kerana kita selalu beranggapan kita lebih baik. Adakah dengan merasakan itu kita sememangnya terbaik?



tabiat di tempat kerja,kerja yang berkat,keberkatan bekerja yang amanah,kerja yang diamanahkan,motivasi di tempat kerja,penjawat awam bekerja,perbuatan dilarang di tempat kerja,rezeki yang halal dari kerja yang berkat,tanggungjawab terhadap kerja,amanah dan tanggungjawab,motivasi dr fadzilah kamsah tentang kerja
Ampu?? Bukan etika kerja aku



Maka untuk itu, mari kita mula senyum, ceria, mesra sesama kita dan tingkat kerjasama dalam kerja, tak rugi kita semai rasa 'kekeluargaan' dalam tugasan . Kalau kita kurang kerja, carilah kerja membantu teman-teman yang lain (kalaulah berlaku memang best!!)


Tak dapat gaji lebih pun tak apa sebab pahala dapat dan keberkatan rezeki yang kita cari. Kita withdraw kat akhirat nanti. Tapi kalau kita asyik dengki mendengki. Nasib la sebab sudah ditentukan jalan yang sukar itu yang kita pilih. Kalau gaji besar, perbelanjaan luar jangka tinggi, pun susah gak.


Renungilah, berapa ramai kawan kita dan berapa ramai lawan kita, nescaya itulah kayu pengukur diri yang sebaiknya...



tabiat di tempat kerja,kerja yang berkat,keberkatan bekerja yang amanah,kerja yang diamanahkan,motivasi di tempat kerja,penjawat awam bekerja,perbuatan dilarang di tempat kerja,rezeki yang halal dari kerja yang berkat,tanggungjawab terhadap kerja,amanah dan tanggungjawab,motivasi dr fadzilah kamsah tentang kerja



Aku paling pantang dengan orang macam ni.. Depan baik, belakang kita?? Macam haram perangai.. Kot ye pun nak Anugerah Cemerlang tak perlu sampai nak jatuhkan orang lain.. Terus hilang rasa hormat..

Petikan dari Motivasi Kerja dari Dato' Dr Fadzilah Kamsah (Not Kamtumi)

Like jika entri ini memberi informasi kepada anda dan share dengan rakan-rakan ;) Tq

2 Responses to " Kerja Itu Satu Amanah | Keberkatan Rezeki Paling Utama "

  1. AkuBiomed Says:

    Bukan senang hendak mendapat keberkatan dengan bekerja

    Best Blogger Tips [Reply to comment] Best Blogger Templates
  2. SpaQue Says:

    AkuBiomed : Betul..Tp yg paling penting niat kite bekerja kerana ape? Kalau kerana gaji shj, maka kite hanya dpt gaji. Kalau kite pegi kerja nk jmpe kwn, kite akn dpt jmpe kwn2..

    Apa yg kita lakukan semua akn dibalas.Kalau rase kite xckup jam keje pd hari 2..ganti lah blik masa yg terbuang( gosip,ngular,mkn lama2)..

    Rezki Allah yg beri..Tanggungjawab mmg berat..

    Best Blogger Tips [Reply to comment] Best Blogger Templates

Leave a Reply

Terima kasih atas komen anda :)

Teknik mudah dapat RM250 sebulan - KLIK


Selamat Mencuba..

Recommended Post Slide Out For Blogger

KafeQue Ads close
Liverpool vs Man Utd
03.00 am, 18 Okt 2016

Watch LIVE Here

KL GANGSTER 2
Hot Movie in Town!! [Klik]

Tutup
http://kafeque.blogspot.com/

Blogger Widgets