Home » , , , , , , , , , , » Astro Arena Perlukan Pengulas Sukan Profesional | Kelantan Juara Lagi

Astro Arena Perlukan Pengulas Sukan Profesional | Kelantan Juara Lagi

Penulis: Que Haidar | Kategori: , , , , , , , , , ,

Selamat bercuti panjang buat semua. Tadi aku sempat tengok perlawanan bola sepak Piala Sumbangsih 2011 antara pasukan Kelantan dan Selangor. Saluran 801 Astro Arena menjadi pilihan aku. Namun apa yang mengecewakan aku ialah sikap profesionalisme Zainal Abidin Rawop dan Azlan Johar dalam membuat ulasan sepanjang perlawanan. Nampak bercelaru dan kadang-kadang macam syok sendiri. Sebagai seorang peminat bola sepak, apa yang biasa aku lihat, kehangatan sesuatu perlawanan bergantung pada cara penyampaian pengulasnya.



PENGULAS SUKAN ASTRO ARENA, AZLAN JOHAR,BOLA SEPAK PIALA SUMBANGSIH LIVE ASTRO ARENA



Astro Arena perlu melakukan sesuatu untuk mencari bakat baru yang berpengetahuan dengan susunan bahasa atau ayat yang lebih teratur. Maklumlah nama Astro kini terkenal sebagai penyiar sukan no. 1 di Malaysia. Lain pula kisahnya bila aku menukar ke saluran 101 (TV 1). Pengacara bertugas sangat tenang dengan nada suara yang mantap dan jelas. Selaku pengulas, mereka yang diamanahkan perlu bersikap profesional dengan tidak berat sebelah pada mana2 pasukan. Persediaan rapi pada malam sebelumnya amat membantu dalam penggunaan tatabahasa yang sesuai pada waktu tertentu. Bahasa pasar atau rojak amatlah tidak digalakkan kerana ianya boleh mengundang gelak ketawa pendengar. 



SELANGOR VS KELANTAN BANNER POSTER
Kredit : Borak Bola Sepak


Tahniah kepada pasukan Kelantan yang menjuarai Piala Sumbangsih 2011 buat kali pertama  malam tadi. Norshahrul Idlan Talaha dan rakan-rakan menghukum pertahanan Selangor yang kelihatan pincang sepanjang perlawanan. Khairul Fahmi Che Mat (pemain terbaik perlawanan) pula unggul mengawal gawang Kelantan walaupun tertewas dengan tandukan Amri Yahyah yang diselamatkan pertahanannya. Secara keseluruhan, persembahan Selangor amat mengecewakan dengan penjaga gol mereka melakukan kesilapan besar untuk memberi gol ke-2 kepada pasukan Kelantan. Semoga pasukan Kelantan dapat mengharungi kempen musim ini dengan lebih baik dan konsisten untuk menjuarai Liga Super.


Pengulas bola sepak English Premier League begitu profesional dengan intonasi yang membuatkan kita menghayati suasana perlawanan dengan lebih baik. Cara mereka mengulas sejarah sesuatu pasukan serta pemain tampak sempurna dan memberi infomasi terkini kepada penonton. 

Like jika entri ini memberi informasi kepada anda dan share dengan rakan-rakan ;) Tq

6 Responses to " Astro Arena Perlukan Pengulas Sukan Profesional | Kelantan Juara Lagi "

  1. Skype Crew Says:

    klu psl berat sebelah ak xprasan sgt td..tp klu psl bhsa rojak mmg ade dan intonasi dorang pn mmg mcm dgr pengulas bola sepak kt kg..kt kg ade pengulas ke?hahaha...tp serius, ak lg suke dgn astro arena sbb dorang kuat ckp merapu & dorang mmg lawak.

    klu tv1, mmg professional..tp serius sgt xbest jgk beb..kita dok tgk bola serius2 nie kena funny2 sket dan kelucuan dorang tu la yg sbbkan ak lbh ske tgk astro arena...hahaha...

    Best Blogger Tips [Reply to comment] Best Blogger Templates
  2. SpaQue Says:

    skype: psl berat sblh 2 aku bg cth je..xde kaitan psl td.haha..klu tuk lawak ok la..tp tuk imej astro pd aku kurg sesuai kot.klu ko pnh denga comentator epl mmg bes..layan gle

    Best Blogger Tips [Reply to comment] Best Blogger Templates
  3. fiz mr.beloved Says:

    Pengulas Tv1 mgarut jer la..xknl nama pemain2..huhu

    Best Blogger Tips [Reply to comment] Best Blogger Templates
  4. arsenalkorner Says:

    setuju.......liga pun boleh terjejas sebab kurang daya tarik untuk peminat menonton siaran langsung.

    Best Blogger Tips [Reply to comment] Best Blogger Templates
  5. mie Says:

    itu la..
    lebih bai xde pengulas...
    ehehee

    Best Blogger Tips [Reply to comment] Best Blogger Templates
  6. SpaQue Says:

    fiz : xpsan plak doe xknal player..

    arsenalkorner : ntahla...dorg ni mcm xprepare..men balun je live 2..ce wat homework sket..tgk epl pnye comentator

    mie : haha..lg bek aku ulas kot..ni sume nk bgtau.

    Best Blogger Tips [Reply to comment] Best Blogger Templates

Leave a Reply

Terima kasih atas komen anda :)

Teknik mudah dapat RM250 sebulan - KLIK


Selamat Mencuba..

Recommended Post Slide Out For Blogger

KafeQue Ads close
Liverpool vs Man Utd
03.00 am, 18 Okt 2016

Watch LIVE Here

KL GANGSTER 2
Hot Movie in Town!! [Klik]

Tutup
http://kafeque.blogspot.com/

Blogger Widgets