Home » , , , » Bonus Dividen Tabung Haji 2014 8% (Bonus Tahunan + Bonus Haji)

Bonus Dividen Tabung Haji 2014 8% (Bonus Tahunan + Bonus Haji)

Penulis: Que Haidar | Kategori: , , ,

BOLEH SEMAK MULAI 3 FEBRUARI 2014

DIVIDEN TABUNG HAJI 2014, BONUS 8% TABUNG HAJI 2014

Dividen Bonus Tabung Haji 2015 [Klik]

Tabung Haji (TH) memberi minimum bonus 6% kepada semua pendepositnya manakala mereka yang belum mengerjakan haji bakal menikmati tambahan bonus 2% menjadikan keseluruhan 8%.


Pendeposit yang telah mengerjakan haji = Bonus 6%

Pendeposit yang belum mengerjakan haji = Bonus 6% + 2%


Pendeposit boleh menyemak bonus masing-masing menerusi kaunter TH dan mesin pengeluaran wang automatik (ATM) bank rakan strategik TH iaitu Bank Islam, Bank Rakyat dan Maybank Islamic mulai Isnin (3 Feb 2014) ini. Kelebihan menyimpan di TH mereka akan tolak siap-siap zakat simpanan anda.



Ramai yang mempertikaikan pemberian bonus tambahan hanya kepada pendeposit yang belum mengerjakan haji walhal wang yang dilaburkan mungkin menggunakan simpanan mereka juga. Hmm. Mungkin TH kena terangkan isu ini kepada pendeposit mereka. Jom buka akaun tabung haji serendah RM2 di mana-mana cawangan TH seluruh negara. Info lanjut di sini.

Like jika entri ini memberi informasi kepada anda dan share dengan rakan-rakan ;) Tq

29 Responses to " Bonus Dividen Tabung Haji 2014 8% (Bonus Tahunan + Bonus Haji) "

  1. kakiblog Says:

    inilah berita amat mengembirakan para pendeposit tabung haji..

    Best Blogger Tips [Reply to comment] Best Blogger Templates
  2. Que Haidar Says:

    @kakiblog yg pasti tidak perlu bayar zakat simpanan ;)

  3. Anonymous Says:

    Jadi yang dah prgi haji bukan saja kena bayar kos haji penuh (iaitu tanpa diskaun) mereka juga tak dapat juga bonus haji. Dua kali whamy. Masa untuk pindahkan duit ke ASNB. Simpan saja minima kat tabung haji. Lagi sikit lagi bagus - akan dapat bonus lebih. Walhal keuntungan dtang daripada mereka yang simpan banyak. Kalau Tabung Haji nak buat kebajikan kepada yang kurang simpanan haji boleh tapi guna duit tabung haji sendiri. skian

    Best Blogger Tips [Reply to comment] Best Blogger Templates
  4. Anonymous Says:

    Bab2 untung memang nampak kurang berbanding ASNB, tetapi kelebihan menabung dalam TH:-
    1) Zakat (2.5%) dibayarkan oleh TH;
    2) Pelaburan TH adalah patuh kepada syariah;
    3) Kelebihan 2% bagi menambah dana mengerjakan haji bagi yang belum cukup dana.

    Wassalam

    Best Blogger Tips [Reply to comment] Best Blogger Templates
  5. Anonymous Says:

    Tak adil ni. Sy byk menyimpan. Nak juga 8%.

    Best Blogger Tips [Reply to comment] Best Blogger Templates
  6. Anonymous Says:

    Saya melabur xxxK ingat nak dpt 8% jugak untuk pegi Umrah.

    Best Blogger Tips [Reply to comment] Best Blogger Templates
  7. Anonymous Says:

    2% difference byk utk saya tau !

    Best Blogger Tips [Reply to comment] Best Blogger Templates
  8. Anonymous Says:

    Biarlah sama rata. Biar sume pendeposit puas hati.

    Best Blogger Tips [Reply to comment] Best Blogger Templates
  9. hamba Allah Says:

    Jd la insan yg bsyukur..

    Best Blogger Tips [Reply to comment] Best Blogger Templates
  10. Anonymous Says:

    Tabung haji tak sepatutnya menipu atau menyembunyikan fakta sebenar kerana ia institusi yang luhur, sepatutnya ketelusan dipamerkan dan bukan untuk bagi menteri tersengih depan media massa umum 8% tapi tipu. Ketahuilah hanya 6% sahaja, manakala 2% tu ialah 2% drp tambang haji iaitu 9980.00 bermak sud maksima 2% tu hanyalah 199.60 tak kiralah duit pendeposit tu 1 juta pun, faham tah semua ... bentuk penampilan yang memalukan Tabung haji

    Best Blogger Tips [Reply to comment] Best Blogger Templates
  11. Anonymous Says:

    Penipu jugak rupanya...isy...isy....

    Best Blogger Tips [Reply to comment] Best Blogger Templates
  12. Anonymous Says:

    T.kasih at as penerangan....Baru update n pen at mikir mengapa akaun anak2 sama jumlah bonus 2% tu ..padahal jumlah duit berbeza....Bentuk penipuan yang dikomersialkan.......

    Best Blogger Tips [Reply to comment] Best Blogger Templates
  13. Anonymous Says:

    Bersyukur la atas apa yg kte terima.. Klu nk dpt byk knp x minus je dlm asb.. Yg x tau kmna dlburkn.

    Best Blogger Tips [Reply to comment] Best Blogger Templates
  14. Anonymous Says:

    penipu..mentang-mentangla kita tiada pilihan tempat simpanan halal yg lain..oo lupa pulak..dia tu kan..yg baru masuk dlm pengurusan LTH..auta lu..

    Best Blogger Tips [Reply to comment] Best Blogger Templates
  15. Anonymous Says:

    Kesian kawan2 yg berkhidmat penoh dedikasi di TH. kerana bos org politik dan paksa promote agenda public relation politik, jadilah nampak penipu yg dungu yg terus berkhayal org ramai masih dungu2 biasa. rakyat dah semakin celik menilai fakta, tahu berterimakasih atas perkara2 kebenaran faktual, tetapi akan semakin meluat dgn putar belit maklumat untuk populariti murahan.

    Best Blogger Tips [Reply to comment] Best Blogger Templates
  16. Anonymous Says:

    Kesian kawan2 yg berkhidmat penoh dedikasi di TH. kerana bos org politik dan paksa promote agenda public relation politik, jadilah nampak penipu yg dungu yg terus berkhayal org ramai masih dungu2 biasa. rakyat dah semakin celik menilai fakta, tahu berterimakasih atas perkara2 kebenaran faktual, tetapi akan semakin meluat dgn putar belit maklumat untuk populariti murahan.

    Best Blogger Tips [Reply to comment] Best Blogger Templates
  17. Anonymous Says:

    Bersyukur dan zuhud tak bermakna telan aje apa2 pun manipulasi atas hak2 sah dan halal kita dan berjuta2 penyimpan
    islam. kalau nak lagak robin hood pun, buatlah consultations yg telus dan rancang kaedah yg lebih logical.

    Best Blogger Tips [Reply to comment] Best Blogger Templates
  18. Anonymous Says:

    Tiada siapa pertikai pengurusan TH telah berjasa, kerja keras penoh dedikasi. terimakasih. kemelot ini timbul semata2 kerana tabiat campurtangan tadbir urus politik yg semakin busuk dgn agenda kepentingan politik. memang TH dah jadi tempat melabur haji2 yg kaya dan org2 islam yg lebih duit yg belum nak buat haji masa terdekat. rasanya tak ramai mereka2 ni yg tak hendak pahala sedekah sikit2 kepada bakal2 haji kali pertama tiap2 tahun yg telah dipastikan dapat pergi. Hukum syarak kata mereka jadi wajib cuma bila dah cukup duit sendiri. oleh itu sumbangan bonos ini boleh dikreditkan dlm akaun yg mereka boleh pun keluarkan dimaktab2 haji disana, bantu tambah ceria dan kesungguhan ibadah mereka..... banyak cara2 lain lagi lebih logik insya Allah.

    Best Blogger Tips [Reply to comment] Best Blogger Templates
  19. Anonymous Says:

    Bonus 2 kena back dated yg terdahulu baginyg sudah mengerjakan haji baru adil.

    Best Blogger Tips [Reply to comment] Best Blogger Templates
  20. Anonymous Says:

    Tak baik macam tu. Tak adil. Kalau pendeposit x redho cmana. Saya pun x redha

    Best Blogger Tips [Reply to comment] Best Blogger Templates
  21. Anonymous Says:

    Allahuakbar. Apakah ni berkira2 sangat dgn Allah.

    Best Blogger Tips [Reply to comment] Best Blogger Templates
  22. tahan lama Says:

    baru buka akaun dulu.... tp bagus jugak.... hebatpower.com

    Best Blogger Tips [Reply to comment] Best Blogger Templates
  23. Hjh Hasnah bt Abdullah Says:

    OK lah tu, bagi peluang mereka yg belum pergi haji dapat bonus! Itu pun nak kecoh ka? Kengkurang mereka yg bakal pergi haji tu, ada % simpanan yg dah pergi, besor pahala tu, umpama kitaihaji sekali lagi lah

    Best Blogger Tips [Reply to comment] Best Blogger Templates
  24. mshukri60 Says:

    Bukan berkira dgn Allah, berkira dgn
    dgn TH.Mana dia dapat mandat utk membeza bezakan kadar pulangan
    kpd pencarum?
    1.Pada asasnya segala harta TH adalah
    milik pencarum.
    2.Cara paling adil ialah pulangan
    yg sama peratusnya.
    3.Kalau duit kita sendiri boleh bagi
    ikut suka hati.
    4.TH menganggap segala/sebahagian hartanya
    sebagai milik TH dibawah akta tertentu.Ini mungkin tidak tepat

    Best Blogger Tips [Reply to comment] Best Blogger Templates
  25. zuzu5857 Says:

    salam, tumpang tnya. saya baru menyimpan dgn TH mula tahun lalu.. adakah saya dpt keuntgn drpd dividen ini?? bagaimana cara nk kira?? baki semasa sy 2k.. harap dapat mnjwb pertayaan sya.. thnk u

    Best Blogger Tips [Reply to comment] Best Blogger Templates
  26. Que Haidar Says:

    @zuzu5857 bulan berapa mula simpan?

    cara nak kira dividen amik jumlah simpanan purata dalam setahun (bulan 1 + bulan 2 + bulan n) / jumlah bulan disimpan X % dividen

  27. Blue Sky Says:

    Baca kat syarat2 tabung haji. Tabung haji ada hak untuk bezakan kadar pulangan. Boleh bukak laman web tabung haji.

    Best Blogger Tips [Reply to comment] Best Blogger Templates
  28. MRCM Says:

    Alhamdulillah. Ianya sama ,daripada Segi amaun, dengan jika bonus ASB 8.5% . Berbezanya ialah zakat 2.5% Simpanan ASB kita dapat keluarkan sendiri, dan boleh digunakan untuk bayaran income tax. Satu hal lagi ialah tentang kehalalan syariah Pada pelaburan dalam ASB...Bagaimana petua Majlis Petua?.wallahu a'alam

    Best Blogger Tips [Reply to comment] Best Blogger Templates
  29. Unknown Says:

    saya cadangkan kurangkan gaji kepada pegawai2 besar Tabung Haji... gaji mereka melampau lampau tinggi, sedangkan kerja mereka tak lah seteruk mana pun,,, pengurangan gaji mereka membolehkan bonus dan dividen kepada pendeposit diberikan dengan lebih tinggi.. TH diseru jangan bermewah mewah dengan duit org ramai, gunakan sengan sebaik baiknya, dan tidak membazir kepada perkara2 yg tidak perlu...

    Best Blogger Tips [Reply to comment] Best Blogger Templates

Leave a Reply

Terima kasih atas komen anda :)

Teknik mudah dapat RM250 sebulan - KLIK


Selamat Mencuba..

Recommended Post Slide Out For Blogger

KafeQue Ads close
Liverpool vs Man Utd
03.00 am, 18 Okt 2016

Watch LIVE Here

KL GANGSTER 2
Hot Movie in Town!! [Klik]

Tutup
http://kafeque.blogspot.com/

Blogger Widgets