Home » , , » Bonus Penjawat Awam Paling Tinggi | Bajet 2013 Kakitangan Kerajaan

Bonus Penjawat Awam Paling Tinggi | Bajet 2013 Kakitangan Kerajaan

Penulis: Que | Kategori: , ,

Salam,

Seronok tak dengar Bajet 2013 semalam? Walaupun mula agak lewat (biasanya pukul 3 pm) tapi seluruh rakyat setia menanti mendengar Siaran Langsung Pembentangan Bajet 2013 oleh YAB Perdana Menteri Malaysia.

Antara intipati yang paling ditunggu oleh penjawat awam tentunya BONUS. Yang malas kerja @ curi tulang @ makan gaji buta pun setia menanti berapa tinggi bonus kali ini.

jumlah bonus kakitangan kerajaan penjawat awam bajet 2013,pemberian bonus paling tinggi penjawat awam cuepacs,apa maksud makna bonus,jadual bonus bajet 2013


Apakah maksud bonus ?

Maksud perkataan bonus adalah bayaran lebih, bonus, bayaran tambahan pada gaji dan diberi pada penghujung tahun.



Apabila YAB Perdana Menteri mengumumkan pemberian bonus sekitar jam 6.00 pm, riuh rendah seketika dewan. Agak terkejut mendengar "BONUS SEBULAN SETENGAH GAJI".

Setengah bulan gaji - sebelum Aidilfitri 2012
Setengah bulan gaji - Disember 2012
Setengah bulan gaji - Januari 2013


Difahamkan ini merupakan bonus paling tinggi yang pernah diberi setakat ini. Walaupun CUEPACS meminta bonus 2 bulan gaji, namun kerajaan sudah bermurah hati memberikan bonus pada kali ini.



Sebelum diumumkan pemberian bonus, Dato' Sri Najib ada berkata mengenai peningkatan penyampaian perkhidmatan kerajaan dan integriti penjawat awam yang harus diperbaiki. 



Sebagai kerajaan yang mengenang jasa, pemberian imbuhan ini diharapkan dapat mengurangkan beban kakitangan kerajaan yang telah menyumbangkan tenaga dan masa dalam menyampaikan perkhidmatan terbaik kepada rakyat.





Tapi macam biasa, masih ramai kakitangan awam yang tidak peka terhadap nilai INTEGRITI sewaktu menjalankan tugas. "Tak payah rajin sangat, bonus semua orang dapat". Ya betul, tapi orang lain dapat bonus cukup belanja tapi kita punya bonus sekejap je dah habis.


Renungkanlah, pemberian bonus ini bukan untuk suka-suka. Tapi kakitangan kerajaan perlu bangkit dan sedar bahawa kita diberi gaji untuk melaksanakan agenda kerajaan dan seterusnya memanfaatkan seluruh rakyat Malaysia.


Like jika entri ini memberi informasi kepada anda dan share dengan rakan-rakan ;) Tq

No Responses to " Bonus Penjawat Awam Paling Tinggi | Bajet 2013 Kakitangan Kerajaan "

Leave a Reply

Terima kasih atas komen anda :)

Teknik mudah dapat RM250 sebulan - KLIK


Selamat Mencuba..

Recommended Post Slide Out For Blogger

KafeQue Ads close
Sampul Raya 2023
Promosi Aidilfitri

Klik sini

Dapatkan sekarang

Tutup
http://kafeque.blogspot.com/

Blogger Widgets