Home » , , , , , , , , , , , , » [Video] Keputusan Manchester United vs LA Galaxy | Pre Season US Tour 2014

[Video] Keputusan Manchester United vs LA Galaxy | Pre Season US Tour 2014

Penulis: Que | Kategori: , , , , , , , , , , , ,

BERMULANYA ERA LOUIS VAN GAAL


Jadual Pre Season Manchester United 2014/2015 [Klik]

Era Louis Van Gaal selaku pengurus baru Manchester United bermula dengan cemerlangnya. Kejayaan pasukan itu membelasah kelab MLS 7-0 membuka mata peminat bola sepak. Umum sudah mengenali siapa Louis Van Gaal. Beliaulah orang penting yang membawa negara Holland meraih tempat ke-3 semasa Piala Dunia 2014 yang lalu.



Perlawanan persabahatan dilihat sebagai medan terbaik untuk setiap pengurus menilai kekuatan pasukan dan mempersiapkan mental serta fizikal pemain sebelum kempen liga domestik bermula. Van Gaal menurunkan kesebelasan utama dengan menggunakan formasi 3-5-2 yang sudah terbukti berjaya sewaktu beliau meminpin pasukan Holland.



Ander Herrera dan Luke Shaw membuat penampilan pertama untuk kelab Manchester United. Masih terlalu awal untuk melihat kemampuan sebenar dua pemain ini. Namun Herrera sudah memperlihatkan keserasian apabila lorongan dan hantaran tepat beliau membantu United menjaringkan 7 gol.



Van Gaal meletakkan Jones, Evans dan Smalling di bahagian pertahanan. Fletcher, Herrera dan Mata di bahagian tengah. Valencia dan Shaw di bahagian sayap dan Rooney bergandingan dengan Welbeck di bahagian serangan. Sememangnya formasi 3-5-2 ini sesuai untuk taktik menyerang kerana bola lebih mudah sampai ke perancang tengah.






Apapun eksperimen awal ini menampakkan hasil yang baik. Louis Van Gaal akan mencuba beberapa formasi yang dirasakan sesuai sebagai pilihan jika keadaan memerlukan untuk beliau menukarnya. Gol-gol jaringan Welbeck, Rooney (2), James (2) dan Young (2) mampu menaikkan moral pemain-pemain untuk perlawanan International Champions Cup 2014 nanti.



Highlight Gol Manchester United 7 - 0 LA Galaxy




Man of the Match - Ander Herrera

Like jika entri ini memberi informasi kepada anda dan share dengan rakan-rakan ;) Tq

No Responses to " [Video] Keputusan Manchester United vs LA Galaxy | Pre Season US Tour 2014 "

Leave a Reply

Terima kasih atas komen anda :)

Teknik mudah dapat RM250 sebulan - KLIK


Selamat Mencuba..

Recommended Post Slide Out For Blogger

KafeQue Ads close
Sampul Raya 2024
Promosi Aidilfitri

Klik sini

Dapatkan sekarang

Tutup
http://kafeque.blogspot.com/

Blogger Widgets