Home » , , , , , , , » EL CLASICO : KEPUTUSAN PERLAWANAN BARCELONA VS REAL MADRID | SEMI FINAL COPA DEL RAY 2013

EL CLASICO : KEPUTUSAN PERLAWANAN BARCELONA VS REAL MADRID | SEMI FINAL COPA DEL RAY 2013

Penulis: Que | Kategori: , , , , , , ,

2ND LEG COPA DEL RAY 2012/2013 | SEPARUH AKHIR


keputusan perlawanan el clasico barcelona vs real madrid semi final copa del ray 2013,separuh akhir copa del ray 2013 real madrid vs barcelona,video gol ronaldo vs barcelona

 Updates : Barcelona 1-3 Real Madrid

Jose Mourinho akhirnya sekali lagi membuktikan bahawa taktik dan strategi beliau memang berkesan untuk mengekang gerakan pemain Barcelona. Bukan mudah untuk bermain di Camp Nou. Prestasi Barcelona pun agak menurun sejak akhir-akhir ini. Tewas 0-2 kepada AC Milan. Ketinggalan di Sevilla minggu lalu dalam saingan La Liga.


Kemenangan Real Madrid memberi amaran kepada Manchester United minggu depan apabila mereka bertandang ke Old Trafford dalam UEFA Champions League [Semak Jadual]. Gol pertama Real hadir apabila Pique menjatuhkan Ronaldo dalam kotak penalti. Penjaring terbanyak Madrid tiada masalah untuk gol peribadi ke-40.



Highlight Perlawanan Copa Del Ray | Barcelona vs Real Madrid | 27 Feb 2013




Real Madrid begitu bahaya melalui counter attack. Gol kedua hasil hantaran jauh kepada Di Maria dan Ronaldo mudah menolak masuk bola muntah dari Pinto. Barcelona perlu score 3 gol kerana Real sudah dapat 2 gol tempat lawan. Aggregat Barcelona 1-3 Real Madrid.


Pertahanan Real Madrid nampak sangat disiplin pagi ini. Setiap kali Barcelona dapat bola akan ada 8 pemain Madrid berada di bawah untuk menyekat gerakan tersebut. Ronaldo akan tunggu di atas dan bersedia untuk melakukan counter attack.


"Fakta : Ronaldo telah menjaringkan 8 gol dalam 6 perlawanan terakhir di Nou Camp"



Gol ketiga Real Madrid berpunca dari sepakan sudut dan Varane yang juga penjaring gol tunggal di Bernabeu sekali lagi menjadi pemusnah harapan Barcelona. Ketinggalan 3 gol segalanya sudah berakhir buat buat pendahulu La Liga ini. Aggregat Barcelona 1-4 Real Madrid.


3@4 kali pemain Barcelona cuba mendapatkan penalti tetapi gagal. Sebelum perlawanan Copa Del ray mereka mengkritik pengadil kerana gagal menghukum kekasaran pemain Real Madrid dalam perlawanan El Clasico yang lalu.


Minit ke-89 barulah Barcelona berjaya menembusi gawang Real Madrid apabila hantaran Iniesta cantik kepada Jordi Alba berjaya disempurnakan. Aggregat Barcelona 2-4 Real Madrid.



SEPARUH AKHIR COPA DEL RAY 2ND LEAG BARCELONA VS REAL MADRID 27 FEB 2013



Tahniah Real Madrid kerana mereka sememangnya layak untuk pergi ke Final Copa Del Ray. Lawan mereka nanti antara Sevilla & Atletico Madrid.

Like jika entri ini memberi informasi kepada anda dan share dengan rakan-rakan ;) Tq

No Responses to " EL CLASICO : KEPUTUSAN PERLAWANAN BARCELONA VS REAL MADRID | SEMI FINAL COPA DEL RAY 2013 "

Leave a Reply

Terima kasih atas komen anda :)

Teknik mudah dapat RM250 sebulan - KLIK


Selamat Mencuba..

Recommended Post Slide Out For Blogger

KafeQue Ads close
Sampul Raya 2024
Promosi Aidilfitri

Klik sini

Dapatkan sekarang

Tutup
http://kafeque.blogspot.com/

Blogger Widgets