Home » , , , , , , , , » KEPUTUSAN PERLAWANAN CHELSEA VS SWANSEA | SEMI FINAL CAPITAL ONE CUP 2013

KEPUTUSAN PERLAWANAN CHELSEA VS SWANSEA | SEMI FINAL CAPITAL ONE CUP 2013

Penulis: Que | Kategori: , , , , , , , ,

Chelsea kalah bergaya? | Hazard mencerminkan namanya

KEPUTUSAN PERLAWANAN CHELSEA VS SWANSEA VS CHELSEA PIALA CAPITAL ONE CUP 2013, VIDEO HAZARD TENDANG BUDAK BOLA KAD MERAH HAZARD,PELRAWANAN AKHIR FINAL PIALA CAPITAL ONE CUP 2013 SWANSEA VS BRADFORD VS SWANSEA

FT : Swansea 0-0 Chelsea

(Aggregate 2-0 | Swansea layak ke final )


Chelsea, pasukan paling bermasalah musim ini gagal dalam usaha mereka mengejar 2 gol Swansea untuk layak ke final Piala Capital One. Swansea yang bermain di tempat sendiri nampak tenang bermain walaupun skuad Chelsea menurunkan kesebelasan terbaik mereka.


Kejayaan Swansea mengikut jejak langkah Bradford menunjukkan kelab bukan pilihan mempunyai peluang sama rata dalam pertandingan kalah mati. Ini bergantung pada faktor nasib dan tidak melibatkan jadual yang berlarutan seperti perlawanan liga.


Swansea mengambil peluang atas kesilapan Ivanovic di Stamford Bridge dengan 2 gol berharga di tempat lawan. Secara teorinya, Chelsea perlu score 2 gol untuk mengheret perlawanan ke masa tambahan. Namun 2 gol yang dicari tidak ditemui sekalipun mereka membariskan pemain hebat seperti Demba Ba, Mata, Oscar, Hazad, Lampard, Ramires, Cahill, Cole & Torres (pemain gantian)





Statistik perlawanan menunjukkan penguasaan seimbang kedua pasukan. Swansea kini tidak lagi gentar dengan pasukan gergasi England. Mereka sudah seri dengan Liverpool dan Manchester United sebelum ini.






Namun insiden yang peminat bola tidak ingin lihat terjadi dalam perlawanan pagi tadi. Eden Hazard, pemain muda yang menjadi rebutan kelab England melakukan kekasaran terhadap seorang budak yang ditugaskan mengambil bola di luar padang (senang cite ball picker la). Pengadil tiada opsyen lain dan memberi kad merah untuk Chelsea bermain 10 orang dalam masa 10 minit. [Lihat video]


Mungkin kerana tertekan untuk menang piala bersama kelab pilihannya itu, beliau bertindak ganas dengan menyepak dan memijak budak belasan tahun. Kadang-kadang pemain akan bertindak diluar kawalan jika diprovoke. Tambahan pula beliau memakai jersi Chelsea - Juara UEFA Champions League 2012.


Nama memainkan peranan. Now 'Hazard' buktikan yang beliau sememangnya bahaya jika berada dalam keadaan tertekan. Kredit untuk Man Utd kerana tidak beli player ini. APTB - Apa pun tak boleh



FINAL CAPITAL ONE CUP 2012/2013




SWANSEA CITY VS BRADFORD CITY



Perlawanan Angsa vs Ayam

Siapa akan jadi juara Piala Liga musim ini?


Like jika entri ini memberi informasi kepada anda dan share dengan rakan-rakan ;) Tq

2 Responses to " KEPUTUSAN PERLAWANAN CHELSEA VS SWANSEA | SEMI FINAL CAPITAL ONE CUP 2013 "

  1. Zayani Zulkiffli Says:

    kecewa nya dengan Chelsea season ni. down sangat.

    Best Blogger Tips [Reply to comment] Best Blogger Templates
  2. Que Says:

    @zayani : hehe.. Chelsea team paling byk kontroversi

Leave a Reply

Terima kasih atas komen anda :)

Teknik mudah dapat RM250 sebulan - KLIK


Selamat Mencuba..

Recommended Post Slide Out For Blogger

KafeQue Ads close
Sampul Raya 2023
Promosi Aidilfitri

Klik sini

Dapatkan sekarang

Tutup
http://kafeque.blogspot.com/

Blogger Widgets