Home » , » Malaysia Ranking ke - 142 Dunia | Juara Piala Suzuki AFF 2010

Malaysia Ranking ke - 142 Dunia | Juara Piala Suzuki AFF 2010

Penulis: Que Haidar | Kategori: ,

Tahniah kepada pasukan bola sepak Malaysia di atas kejayaan merangkul Piala Suzuki AFF 2010. Berdasarkan ranking terbaru FIFA, Malaysia berjaya mendaki 2 anak tangga dari kedudukan 144 kepada 142 dunia dari 203 buah negara. Harap ini akan menjadi permulaan yang indah untuk mutu bola sepak tempatan yang sebelum ini dilanda episod duka.


Setelah bermacam2 usaha dilakukan untuk mengembalikan kegemilangan era 'Super Mokh' dan rakan-rakan maka lahirlah generasi baru pemain Malaysia yang berdisiplin serta bersemangat tinggi. Ditambah pula dengan kehadiran jurulatih yang berdedikasi, K.Rajagobal dilihat sebagai watak penting dalam merencana strategi kebangkitan skuad kebangsaan.

Namun jika dibandingkan dengan kedudukan pencabar serantau, kita masih lagi ketinggalan jauh di belakang. Merujuk kepada ranking terbaru FIFA, Malaysia berada dibelakang Thailand (#119), Indonesia (#126), Vietnam (#136) dan Singapura (#139).

Ranking Table : FIFA

Apa pun sekalung tahniah sekali lagi di atas peningkatan positif yang dipersembahkan. Pendedahan perlu diberikan kepada pemain-pemain supaya mereka dapat memperbaiki kelemahan serta mempelajari teknik dan taktik agar setanding dengan pemain luar negara. Insentif demi insentif yang diterima seharusnya menjadi pemangkin kepada semangat pemain kebangsaan. Jangan biarkan diri mereka lena dibuai mimpi. Ayuh Harimau Malaya. Tunjukkan taring anda di peringkat yang lebih tinggi. Anda semua adala wira negara!!

Kredit : Google

Like jika entri ini memberi informasi kepada anda dan share dengan rakan-rakan ;) Tq

13 Responses to " Malaysia Ranking ke - 142 Dunia | Juara Piala Suzuki AFF 2010 "

  1. Ujang9897 Says:

    terbaik

    Best Blogger Tips [Reply to comment] Best Blogger Templates
  2. SYaMiLa Says:

    tahniah buat pasukan malaysia

    Best Blogger Tips [Reply to comment] Best Blogger Templates
  3. SpaQue Says:

    Ujang9897 : Sudah lama aku menanti saat kebangkitan ini

    Syamila : Malaysia target 2018 msuk world cup..agk2 bole x ? ;P

    Best Blogger Tips [Reply to comment] Best Blogger Templates
  4. sawn Says:

    kalau lagi banyak perlawanan persahabatan dan menang... lagi cepat la naik ranking

    Best Blogger Tips [Reply to comment] Best Blogger Templates
  5. SpaQue Says:

    sawn : team harimau muda ni bole pegi jauh kn..xpe pelan2 kite daki..dpt 1st kat asia tenggara dlu>asia plak

    Best Blogger Tips [Reply to comment] Best Blogger Templates
  6. rinie din Says:

    tahniah Malaysia... hujung tahun agaknya boleh jadi no 1 di Asia Tenggara

    Best Blogger Tips [Reply to comment] Best Blogger Templates
  7. eiela Says:

    tahniah buat pasukan malaysia.

    Latest Entri :
    Yeaayy Cuti : Keputeraan DYMM Yang Di-Pertuan Besar Negeri Sembilan

    Best Blogger Tips [Reply to comment] Best Blogger Templates
  8. Darkbatman Says:

    jauh lg 2..tp ok jugak..tahniah.. ade peningkatan

    Best Blogger Tips [Reply to comment] Best Blogger Templates
  9. SpaQue Says:

    Kak Rinie : Team muda ni ade hrpn

    Eiela : tahniah gak

    Dark : Jauh mmg jauh..kne menten je pasni

    Best Blogger Tips [Reply to comment] Best Blogger Templates
  10. Nasuha Salleh Says:

    tak lama lg meningkat lagi tu
    tungguuuuuuuuuuuu
    =D

    Best Blogger Tips [Reply to comment] Best Blogger Templates
  11. SpaQue Says:

    Nasuha : Yeah..Support harimau malaya

    Best Blogger Tips [Reply to comment] Best Blogger Templates
  12. 9W2URY Says:

    Wah... Tahniah!
    Namun jika dilihat, kita nampaknya masih dibelakang negara miskin dan negara bermasalah. Jd, banyak lagi peningkatan yg kita perlukan

    Best Blogger Tips [Reply to comment] Best Blogger Templates
  13. SpaQue Says:

    9w2ury : 2 mslhnye..sblm ni kite dihantui mcm2 mslh..

    Best Blogger Tips [Reply to comment] Best Blogger Templates

Leave a Reply

Terima kasih atas komen anda :)

Teknik mudah dapat RM250 sebulan - KLIK


Selamat Mencuba..

Recommended Post Slide Out For Blogger

KafeQue Ads close
Liverpool vs Man Utd
03.00 am, 18 Okt 2016

Watch LIVE Here

KL GANGSTER 2
Hot Movie in Town!! [Klik]

Tutup
http://kafeque.blogspot.com/

Blogger Widgets