Home » , , , , , » Wilfried Zaha Semakin Hampir Jadi Milik Manchester United | The New CR7

Wilfried Zaha Semakin Hampir Jadi Milik Manchester United | The New CR7

Penulis: Que | Kategori: , , , , ,

WELCOME TO OLD TRAFFORD YOUNG LAD


WILFRIED ZAHA PINDAH KE MANCHESTER UNITED,HARGA PERPINDAHAN WILFRIED ZAHA KE MANCHESTER UNITED,BILA ZAHA PINDAH KE MANCHESTER UNITED,VIDEO ZAHA VS MANCHESTER UNITED,VIDEO SKILL ZAHA,ZAHA KAKI KANAN ATAU KIRI

Manchester United pintas Arsenal dapatkan Zaha

Seorang lagi permain muda berbakat bakal menyertai kelab tersohor EPL, Manchester United. Wilfried Zaha mungkin baru berusia 20 tahun, tapi keinginan beliau untuk bermain di peringkat lebih tinggi setelah melakukan penampilan pertama bersama skuad England.


Jika Hazard memilih untuk ke 'Chelsea - Bekas Juara Eropah' dan melakukan aksi tendang dan pijak ball boy demi meluahkan perasaan kecewa beliau ketika hampir pasti gagal ke Final Capital One Cup. Zaha pula mengikut jejak langkah Robin Van Persie untuk bersama pasukan yang mempunyai mentaliti juara.


Video skills dan assist Zaha




Dikhabarkan perpindahan itu bernilai 17 Juta Euro dan Wilfried Zaha akan menjalani pemeriksaan perubatan di Old Trafford dalam masa 48 jam. Namun beliau akan dipinjamkan semula ke kelab Crystal Palace sehingga akhir musim untuk membantu pasukan itu dinaikkan ke EPL.


Secara tradisinya United memang mempunyai ramai pemain sayap yang handal. Sejak awal 90-an David Beckham & Ryan Giggs menjadi kekuatan The Red Devils. Kemudian Cristiano Ronaldo mencetus fenomena baru dengan kepantasan dan skill yang tinggi. United terus memburu pemian sayap hingga kini mereka bergantung pada Nani, Young & Valencia.


Persembahan ketiga-tiga pemain agak kurang memberangsangkan musim ini. Mungkin SAF nampak bakat Zaha untuk bermain di sayap kiri. Walaupun beliau lebih kepada kaki kanan, skill dirbbling Zaha mirip Cristiano Ronaldo. 


Manchester United 1-2 Crystal Palace | Carling Cup 2011/2012




Zaha juga pernah menentang Manchester United dalam perlawanan suku akhir League Cup 2011/2012 di mana United tewas selepas masa tambahan. Dalam aksi itu, Zaha menggelecek ramai pemain muda United dan dari situ scout United mengesan bakat sebenar Zaha.


keputusan league cup manchester united vs crystal palace


Selamat datang Wilfried Zaha ke Manchester United!!



Like jika entri ini memberi informasi kepada anda dan share dengan rakan-rakan ;) Tq

No Responses to " Wilfried Zaha Semakin Hampir Jadi Milik Manchester United | The New CR7 "

Leave a Reply

Terima kasih atas komen anda :)

Teknik mudah dapat RM250 sebulan - KLIK


Selamat Mencuba..

Recommended Post Slide Out For Blogger

KafeQue Ads close
Sampul Raya 2023
Promosi Aidilfitri

Klik sini

Dapatkan sekarang

Tutup
http://kafeque.blogspot.com/

Blogger Widgets