Home » , » Manchester United 3-1 Chicago Fire | Aksi Pertama De Gea & Phil Jones Bersama United

Manchester United 3-1 Chicago Fire | Aksi Pertama De Gea & Phil Jones Bersama United

Penulis: Que | Kategori: ,

Bertubi-tubi perlawanan dalam 2 hari ni.. Tak larat aku nak tengok..Huhu.. Selepas Peru menang 4-1 ke atas Venezuela, kali ni giliran Manchetser United pula melakar kemenangan ke-3 dalam pra musim US Tour 2011. Yang menarik pastinya penampilan sulung penjaga gol United, David de Gea dan pertahanan England U-21, Phil Jones. Sir Alex memberi peluang kepada ramai pemain muda untuk bermain di separuh masa pertama.
Man Utd - Rooney (66'), Rafael (76'), Nani (82'), Chicago Fire - Gibbs (13')


Berbatov memperolehi peluang terbaik untuk meletakkan United di depan pada minit ke-5 hasil thru pass Welback. Tapi seakan-akan kehilangan sengat (baru pulih dari ankle injury), rembatannya sekadar tepat kepada penjaga gol Chicago Fire. Minit ke-13 Chicago Fire mengejutkan United menerusi tandukan gol dari Gibbs yang hanya mampu dipandang oleh David de Gea.  Hantaran tinggi dari sepakan percuma itu gagal dikeluarkan oleh 2 pertahanan sasa United ,Smalling & Phil Jones.




Chicago lebih banyak mengasak pada separuh masa pertama ini dengan ramai pemain muda masih cuba mencari rentak dalam perlawanan pemanas badan ini. Obertan juga sesekali melakukan skill menarik untuk memperdaya pertahanan lawan namun gagal menguji penjaga gol Chicago. Minit ke-44 kita dapat menyaksikan reflex saved dari de Gea untuk menidakkan gol kedua Chicago Fire. Terbaik wa cakap lu..

Rombakan di bahagian pertahanan pada awal separuh masa kedua membuka ruang kepada Chicago untuk melakukan serangan dari sebelah kiri mereka. Smalling yang diarahkan untuk mengisi posisi bek kanan gagal menyaingi kelajuan pemain sayap Chicago. Mujurlah gawang United terselamat 2 kali.. Kemasukan Rooney, Giggs, Park, Nani, Anderson berjaya mengatur gerakan dan minit ke-66, Ferdinand melepaskan diri dari kawalan pemain Chicago dan terus menghantar bola tinggi ke arah Rooney yang bijak melambungkan bola untuk gol penyamaan United. Manchester United 1-1 Chicago Fire .


manchester united vs chicago fire video highlights and goals,keputusan perlwanan manchester united vs chicago fire,US tour 2011 pre season match,aksi de gea bersama manchester united,de gea saved manchester united,manchester united vs mls all-stars live,jadual pra musim manchester united 2011,manchester united vs barcelona pre season us tour 2011


Supersub Rafael yang baru seminit (76') menggantikan Smalling melakukan gerak solo hasil one two bersama Nani di sebelah kanan sebelum menyudahkan dari sudut sukar. Menakjubkan aksi samba dari pemain bek kanan United ini meletakkan United mendahului 2-1. 6 minit kemudian Nani pula memperdaya penjaga gol Chicago dengan chip yang cukup sempoi. Ketenangan (composure) yang tidak boleh dibeli di kedai. Keputusan akhir Manchester United 3- 1 Chicago Fire.


United: de Gea; Fabio (Evans 46), Smalling (Rafael 75), Jones (Vidic 75), Evra (Ferdinand 56); Obertan (Nani 56), Carrick (Anderson 46), Cleverley (Giggs 46), Diouf (Park 46); Welbeck (Macheda 56), Berbatov (Rooney 46)
Subs not used: Lindegaard, Amos, Owen, Young



Next Match : Manchester United vs MLS All-Stars , 28 Julai 2011 jam 8.30 am waktu Malaysia

p/s : Dengar kata Beckham & Henry akan turut serta. Yeah3


manchester united vs chicago fire video highlights and goals,keputusan perlwanan manchester united vs chicago fire,US tour 2011 pre season match,aksi de gea bersama manchester united,de gea saved manchester united,manchester united vs mls all-stars live,jadual pra musim manchester united 2011,manchester united vs barcelona pre season us tour 2011
 Klik untuk menonton Live Streaming @ Kafe Que

Like jika entri ini memberi informasi kepada anda dan share dengan rakan-rakan ;) Tq

No Responses to " Manchester United 3-1 Chicago Fire | Aksi Pertama De Gea & Phil Jones Bersama United "

Leave a Reply

Terima kasih atas komen anda :)

Teknik mudah dapat RM250 sebulan - KLIK


Selamat Mencuba..

Recommended Post Slide Out For Blogger

KafeQue Ads close
Sampul Raya 2024
Promosi Aidilfitri

Klik sini

Dapatkan sekarang

Tutup
http://kafeque.blogspot.com/

Blogger Widgets